Terug uit Brazilie! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Benjamin Roorda - WaarBenJij.nu Terug uit Brazilie! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Benjamin Roorda - WaarBenJij.nu

Terug uit Brazilie!

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

20 Juli 2014 | Argentinië, Mendoza

Ha geliefde lezers van mijn blog,

Ondertussen ben ik weer terug uit Brazilie waar ik heel wat heb meegemaakt! We zijn naar 3 steden geweest, namelijk Porto Alegre, Sao Paolo en Rio de Janeiro. In elk van de steden zijn we betrokken geweest bij verschillende kerken en hebben we verschillende activiteiten ondernomen. Zo hebben we, net als tijdens de andere outreaches, geevangeliseerd door middel van dramastukjes op straat, voor de verschillende steden gebeden, op straat geevangeliseerd met behulp van flyers, gepreekt en getuigenissen gegeven in kerken, dramastukjes gedaan in kerken, gebeden voor mensen in de kerken en op straat, activiteiten met kinderen gedaan, activiteiten gedaan met mensen met een handicap, enzovoort.

Daarnaast hebben we prachtige dingen gezien, zoals Copacabana, het wereldberoemde strand in Rio de Janeiro, Cristo Redentor en de favelas van Rio de Janeiro. Daar heeft een vriend van de DTS tijdens straatevangelisatie, zonder dat hij wist wie het waren, gebeden voor 4 drugsdealers in een van de favelas. Achteraf vroeg een leider van de kerk hem: `weet je wel voor wie je net hebt gebeden?´ ´Geen idee´, antwoordde hij. ´Je hebt net gebeden voor 4 drugsdealers.´ Dus dat was wel een bijzonder moment. Ook kwamen met Javier Zanetti tegen, een beroemde ex-voetballer en hebben we foto´s met hem genomen.

Al met al een bijzondere reis waarop we bijzondere mensen hebben ontmoet in de verschillende kerken en bijzondere dingen hebben gezien en bijzondere activiteiten hebben ondernomen. Volgens de telling hebben zo´n 260 mensen hun leven aan Jezus gegeven tijdens deze reis. Hoe betrouwbaar dat nieuws is weet ik niet, maar ik geloof wel dat we een impact hebben gemaakt in de levens van de mensen met wie we in contact zijn geweest. De toewijding en inzet waarmee ons team zijn werk heeft gedaan, was erg bijzonder om te zien. Verschillende mensen in de kerken, maar ook op straat tijdens de straatevangelisatie waren duidelijk geraakt door het werk dat we hadden gedaan. Ik geloof dan ook zeker dat ons werk niet voor niks is geweest en dat de mensen door ons heen iets van de liefde van God hebben kunnen zien.

Nu zijn we dus weer terug in Mendoza. Hier zal ik nog ongeveer een week zijn en ik zal samen met een vriend waarschijnlijk gaan rondreizen in de provincie. Op 30 juli gaan mijn eerste vlucht en op 31 juli ben ik terug om 10:40 uur op Schiphol. Ik reken nergens op, maar iedereen die me wil komen begroeten is uiteraard welkom.

Tot snel en de groeten! Benjamin

• 21 Juli 2014 - 07:11

Dieneke Vink:

Ha benjamin

Wat een mooi enthousiast stuk heb je weer geschreven!
    Prachtig om te lezen hoe hard jullie gewerkt hebben en gebeden.
    Bijzonder ook!! Laten we hopen en bidden dat de dealers en alle andere mensen ook echt geraakt zijn gebleven en hun leven aan Hem gaan wijden. Het zaad is gezaaid dat het maar mag groeien en bloeien!!
    We gaan je dus al snel weer zien! Leuk!!! De groep afrikagangers zul je net mislopen! Die gaan de 30e vliegen.
    We zullen bidden voor je voor een behouden en goede vlucht en thuiskomst! En in gedachten bij je zijn.
    Tot ziens!!! Een goede tijd nog daar!! Geniet er nog van!!

Rikus Dieneke en Geja Vink

• 21 Juli 2014 - 12:14

Herman En Atie Koevoet:

Hoi Ben,

Wat vliegt de tijd, maar al jouw verhalen lezend zal het een zeer waardevolle tijd geweest zijn voor jezelf, maar ook voor mensen die op jouw pad kwamen.
    Deze tijd zal je leven lang onuitwisbare herinneringen, indrukken en ervaringen gaan opleveren.
    Fijn om een zegen te mogen zijn voor je (verre) naasten!
    Goede terugreis toegebeden volgende week en graag tot ziens.

Herman en Atie Koevoet

• 22 Juli 2014 - 08:06

Olga:

Hoi Ben,
    Het einde is in zicht, zo te horen. Mooi om te horen dat je het zo goed hebt gehad.
    Nu nog even lekker genieten van je laatste week daar en natuurlijk een goede vlucht terug.
    Ben benieuwd naar je live verhalen....
    groetjes Olga

• 25 Juli 2014 - 23:10

Roos:

Een veilige reis terug gewenst en veel succes met weer terug wennen in Nederland! ;-)